نوشته شده توسط : شبنم احمدی
بدون افزایش سرمایه‌گذاری ــ با افزایش سرمایه‌گذاری

با این وجود، با رعایت برخی نکات کلیدی مدیریتی یا انجام سرمایه‌گذاری‌های صحیح، می‌توان علاوه بر کاهش هزینه‌های تولید، کیفیت، رضایت مشتری و ظرفیت تولید کارگاه را افزایش داد و عرصه رقابت را برای شرکت آسان‌تر ساخت. در این مقاله سعی خواهد شد به طور خلاصه روش‌های ممکن برای افزایش بهره‌وری تولید در دو حالت بررسی شود. در حالت اول به روش‌هایی خواهیم پرداخت که بدون نیاز به سرمایه‌گذاری کلان و با حداقل هزینه، بتوان فرآیندهای تولید را بهبود بخشید و در راه‌حل دوم به بهترین شرایط سرمایه‌گذاری برای دستیابی به بالاترین بهره‌وری با حداقل سرمایه مورد نیاز خواهیم پرداخت. بدیهی است در فرآیندهای بهره‌ور تأمین کنندگان مواد اولیه، شرکت‌های ارائه دهنده خدمات و غیره نیز نقش دارند که با توجه به فرصت محدود این مقاله از پرداختن به آنها به طور کامل اجتناب می‌شود.

بخش اول: مدیریت بهره‌وری بدون نیاز به انجام سرمایه‌گذاری و بر مبنای اصلاح ساختار تولید

برای افزایش بهره‌وری در خط تولید پنجره دوجدارهupvc از طریق اصلاح ساختار، ابتدا باید مطالعات دقیقی در خصوص فرآیندهای تولید انجام پذیرد. شاخص‌ترین بخش‌هایی که باید مد نظر قرار گیرند عبارتند از:

1. ظرفیت تولید واقعی بر مبنای تعداد شیفت کاری: عمده تولید‌کنندگان معمولا تصوری غلط (معمولا بیشتر یا کمتر از واقعیت) از میزان تولید واقعی خود در طول دوره کاری مشخص دارند. این تناقض، زمانی مشخص می‌شود که میزان آمار ارائه شده را با میزان خرید مواد اولیه (برای مثال پروفیل) مقایسه کنیم. به این منظور یک واحد تولیدی برای اصلاح ساختار خود باید میزان تولید واقعی خود را در یک دورۀ زمانی مشخص (برای مثال ماهیانه) بسنجد تا ظرفیت واقعی تولید را به‌دست آورد. برای درک بهتر و ساده‌تر مساله به این مثال توجه فرمایید. کارگاهی با خط تک‌سر ادعای تولید روزانه 20 یونیت پنجره را دارد. برای بررسی صحت این موضوع از فرمول تجربی زیر می‌توان استفاده کرد. به طور معمول هر پنجرهupvc حدود 12 تا 14 متر طول پروفیل مصرفی دارد. با احتساب تولید روزانه 20 یونیت و 25 روز کاری در یک ماه و در نظر گرفتن پرت پروفیل در حدود 3 درصد، این کارگاه باید ماهیانه در حدود 6180 الی 7210 متر طول پروفیل اصلی (مجموع پروفیل‌هایی فریم، بازشو، مولیون یا در) خریداری کرده باشد، در غیر این صورت این تصور غلط خواهد بود.

2. چیدمان ماشین‌آلات: در واقع یکی از مهم‌ترین نکات در افزایش بهره‌وری نحوه و ترتیب چیدمان ماشین آلات می‌باشد. برای بررسی این موضوع می‌توانید سیر حرکتی پروفیل خود تا انتها را طبق تصویر صفحه بعد ترسیم و میزان بهره‌وری تولید بسنجید. هرچه میزان پیچیدگی حرکت کمتر باشد، تداخل فرآیندها کاهش یافته و میزان فعالیت‌های بی مورد حذف شده و نهایتا بهره‌وری تولید در بیشترین حد خود قرار خواهد گرفت.

3. میزان کارآزمودگی پرسنل و سرعت اجرای فرآیندها: سنجش عملکرد و مهارت نیروی انسانی حتی برای افراد کارآزموده نیز از اهمیت به‌سزایی برخوردار است، زیرا ذهن و رفتار افراد تحت تأثیر عادت و فراموشی ممکن است دچار مشکل شود. در عین حال تکنیک‌ها و روش‌ها نیز روز به روز در حال تغییر و بهبود هستند. بنابراین توجه به امر آموزش و سنجش عملکرد از عوامل اساسی در توسعه و بهبود عملکرد می‌باشد. برای سنجش این امر نیز باید شاخص‌هایی متناسب با آن از لحاظ سرعت اجرا، کیفیت اجرا و. . . تعریف کرد. برای مثال می‌توان برای نصب یراق دوجهت بر روی بازشو در حالت عادی برای یک نیرو تعاریف ذیل را به شرط حفظ کیفیت نصب تعریف کرد: نصب یراق در 15 دقیقه به معنی نصب ایده‌آل، نصب در 20 دقیقه به منزله خوب است و نصب در زمانی بیشتر را می‌توان نقطه بحرانی فرآیند و روش‌های بهبود تعریف کرد.

تعیین پاداش افزایش ظرفیت تولید، کیفیت، کاهش پرت مواد اولیه یا هزینه‌های مختلف و تعیین شاخص‌های مناسب نیز در بهبود عملکرد نقش بسزایی خواهد داشت.

4. شناسایی نقاط بحرانی در فرآیندهای تولید یا تأثیرگذار بر آن: نقاط بحران، نقاطی هستند که باعث تأثیرگذاری منفی در حجم یا کیفیت تولید می‌شوند و می‌توانند داخلی یا بیرونی باشند. شناسایی این نقاط و رفع یا کاهش تأثیر آن با برنامه‌ریزی می‌تواند باعث افزایش بهره‌وری کارگاه شود. عوامل درونی می‌تواند تحت تأثیر انبارداری، ضعف نیروی انسانی، خرابی یا سرعت نامناسب ماشین‌آلات باشد و عوامل بیرونی چون ضعف در تأمین کنندگان، عدم امکان دریافت به موقع سرویس یا خدمات از شرکت‌ها و سازمان‌های مرتبط و... نیز موثرند. برای رفع این موانع اخذ تدابیر از قبل پیش‌بینی شده، آموزش، جذب سرمایه و. . . بخشی از راهکارها می‌تواند باشد.

5. منابع مالی و نحوه گردش آن: عدم برنامه‌ریزی در خرید، فروش و شرایط آن باعث اختلال در سیستم شرکت و تأمین منابع شده و ممکن است باعث بروز بحران شود. یک شرکت یا سازمان باید بین شرایط خرید، انبارداری، نقاط سفارش و شرایط فروش، هزینه‌های پیش‌بینی نشده، تبلیغات و سایر هزینه‌های خود تناسب منطقی تعریف کند. بدیهی است عدم تناسب بین این موارد گاه باعث بروز بحران‌های غیر قابل اجتناب شده و به‌طور مستقیم یا غیرمستقیم بهره‌وری در فرآیند تولید را کاهش خواهد داد.

6. افت تولید حاصل از تعمیرات تصادفی (پیش‌بینی نشده) ماشین‌آلات: سرویس و نگهداری به موقع و داشتن برنامه منظم برای این امر از اساسی‌ترین عوامل افزایش بهره‌وری و رضایت مشتریان است. همچنین در اختیار داشتن کافی قطعات مصرفی یا تعویضی نیز از اهمیت به‌سزایی برخودار می‌باشد. هرگونه خرابی پیش‌بینی نشده یا در اختیار نداشتن قطعات لازم ماشین‌آلات می‌تواند بحران اساسی برای شرکت ایجاد کرده و باعث افزایش هزینه‌ها، دیرکرد در تعهدات و کاهش محسوس بهره‌وری شود. در حالی که داشتن برنامه منظم برای سرویس و نگهداری با حداقل هزینه مانع بروز این مشکلات می‌شود.

7. انبارداری: شاید شما هم بارها این ادعا را شنیده باشید که خرید بیش از نیاز و نگهداری آن ممکن است هزینه‌های آتی خرید و نیز ریسک‌های آتی را کاهش دهد. باید فراموش نکنیم خرید بیش از نیاز، اگر از محل بودجه‌ای خارج از سیستم بودجه سرمایه در گردش باشد باز جای تأمل (در خصوص و مثبت یا منفی بودن آن نسبت به تحولات بازار) دارد، در غیر این صورت قطعا خود به عاملی منفی برای سازمان بدل خواهد شد.

نکته دیگر روش خرید و انبارداری محصول و تناسب خرید مواد اولیه نسبت به یکدیگر می‌باشد. نکته‌ای که عموما مورد توجه قرار نمی‌گیرد این است که تناسب تغییر مواد اولیه در انبار (کاهش به علت مصرف یا افزایش به علت خرید) از یک منطق و بر مبنای سفارشات یا تجربیات پروژه‌های در اختیار باید تبعیت کند. در غیر این صورت ممکن است کسر یک یا چند ماده اولیه خاص باعث ناتمام ماندن پروژه و تأثیر منفی آن در بهره‌وری تولید شود.

عامل دیگر در انبارداری توجه به نقطه سفارش مواد اولیه‌ است؛ بدین معنی که فاصله زمانی سفارش تا تحویل مواد اولیه به کارگاه تولید باید به‌نوعی تعریف شود که کارگاه هرگز با کسری مواد اولیه مواجه نشود و در عین حال به دپوی بیش از اندازه در کارگاه نیز منجر نشود. این امر هم در گردش مالی و بهره‌وری مالی و تولید کارگاه نقشی مستقیم خواهد داشت.

8. بازاریابی و فروش و هماهنگی آن با فرآیند‌های تولید: اهمیت فروش و برنامه‌ریزی بر مبنای فصل کاری نیز از اهمیت‌های بارز در افزایش بهره‌وری است. برای مثال اجرای پروژه‌های تعویض پنجره در اوج فصل کاری از اموری است که می‌تواند سرعت ارائه خدمات را به علت شرایط کاری کاهش و باعث کاهش بهره‌وری در ارائه خدمات شود. در حالی که اجرای چنین پروژه‌هایی در زمان عادی و با حجم کم پروژه ‌می‌تواند سوددهی شرکت را افزایش دهد. اجرای پروژه‌های خاص و زمانبر نیز از این دست پروژه‌ها می‌باشد که می‌تواند سرعت تولید یا ارائه خدمات را تحت تأثیر قرار دهد.

در حالت کلی در بخش اول استفاده از سیستم‌های مدیریتی چون مدیریت کیفیت (ISO 9000) و. . . کمک شایانی در پیاده سازی، بهبود و افزایش بهره‌وری تولید خواهد داشت.
بخش دوم: مدیریت بهره‌ور با انجام سرمایه‌گذاری جدید


بدیهی است پیش از افزایش سرمایه‌گذاری، اصلاح ساختار که در بخش اول اشاره شد از اولویت برخوردار بوده و باید پس از اجرای موارد ذکر شده به قسمت دوم یعنی توسعه و سرمایه‌گذاری پرداخته شود. سرمایه‌گذاری و توسعه خطوط تولید پنجره برای افزایش ظرفیت تولید یا بهبود کیفیت شامل سه بخش اصلی است که می‌توان به شرح ذیل بدان اشاره کرد:

1. توسعه فضای کارگاهی تولید متناسب با ماشین‌آلات: تناسب فضای کارگاهی با ظرفیت تولید و نوع ماشین‌آلات از اهمیت اصلی برخوردار است. بدیهی است هر گونه توسعه ظرفیت ماشین‌آلات بدون مد نظر قرار دادن فضای متناسب کارگاهی تغییر چندانی در ظرفیت و بهره‌‍وری تولید نمی‌تواند ایجاد کند.

2. خرید ماشین‌آلات پیشرفته‌تر: معمولا خطوط تولید پنجره قابلیت ارتقاء ظرفیت تولید را دارا می‌باشند و یک کارگاه تولیدی می‌تواند با حفظ ماشین‌آلات موجود و افزودن چند دستگاه (برای مثال برش یا جوش دوسر به خط تک‌سر) ظرفیت تولید را افزایش دهد. این افزایش ظرفیت باید متناسب با ظرفیت فروش بازار در نقطه اوج تولید باشد. پیاده‌سازی و استفاده از سیستم‌ها یا ماشین‌آلات اتوماسیون: اتوماسیون خط تولید با تنوع سیستم یا سرمایه‌گذاری در بخش‌های تولید، خدمات و. . . قابل اجراست. معمولا اتوماسیون در دو بخش (جداگانه یا تواما) باعث افزایش بهره‌وری تولید می‌شود: بخش اول کاهش یا حذف خطاهای نیروی انسانی یا افزایش سرعت تولید. روش و سیستم‌های اجرا بسته به نوع خط (تک، دو یا چهار سر)، حجم سرمایه‌گذاری و میزان افزایش ظرفیت تولید قابل بحث می‌باشد. اتوماسیون گاهی شامل خرید یا پیاده‌سازی سیستم‌های مدیریتی (مانند مدیریت کیفیت) یا خرید تجهیزات با قیمت مناسب (مانند متر لیزر، نرم افزارهای پیشرفته تولید) یا خرید ماشین‌آلات اتوماسیون با سرمایه‌گذاری‌های متوسط به بالا می‌باشد. با توجه به اهمیت این بخش و نقش به‌سزای آن به بررسی مورد و تأثیرگذاری آنها می‌پردازیم:

الف) پیاده‌سازی سیستم‌ها یا خرید ابزارها با سرمایه‌گذاری زیر ده میلیون تومان: در این روش کارگاه با صرف زمان و هزینه کم و استفاده از مشاوران بازرگانی، تولید و. . . و پیاده‌سازی سیستم‌های مدیریتی یا خرید تجهیزات نسبتا پیشرفته خط تولید خود را بهبود و ظرفیت تولید خود را افزایش می‌دهد. (برای مثال تجهیز دستگاه برش تک‌سر به متر دیجیتال، خرید متر لیزر برای نصاب‌ها، خرید نرم افزارهایی مانند: کنترل انبار، مدیریت فروش، تولید بهینه، کنترل خرید و. . . ).

ب) خرید و تجهیز با سرمایه‌گذاری بالای ده میلیون تومان: معمولا این روش‌ها در کارگاه‌های خط دوسر به بالا، توجیه اقتصادی داشته و باعث افزایش بهره‌وری (از طرق افزایش ظرفیت تولید، کاهش هزینه‌ها و کاهش خطاهای نیروی انسانی) در یک کارگاه پنجره دوجداره می‌شود که برخی از آنها عبارتند از:

تهیه میز‌های مونتاژ یراق: این سیستم‌ها امکان کاهش خطا و افزایش کیفیت و سرعت تولید را تواما برای یک کارگاه ایجاد می‌کنند. نکته اول کاهش خطا باعث جلوگیری از اتلاف زمانی حاصل از اصلاح شده و در عین حال زمان مونتاژ یراق را افزایش می‌دهد. بنابراین نقش میز‌های مونتاژ بهره‌وری دوگانه می‌باشد. سرعت مونتاژ در این میز‌ها گاه 3 تا 5 برابر حالت عادی (بسته به مهارت نیروی انسانی) می‌باشد و میانگین زمان نصب یراق بین 2 الی 3 دقیقه برای یراق دوجهت می‌باشد.

تهیه دستگاه پیچ‌زن اتوماتیک: نقش اصلی این دستگاه افزایش سرعت پیچ‌زنی در فرآیند تولید است و راندمان تولید را تا چهار برابر حالت عادی می‌تواند افزایش دهد. انواع دو موتورۀ این دستگاه‌ها قابلیت پیچ‌زنی دو پروفیل یا دوپیچ بر روی یک پروفیل در یک حرکت را دارا هستند که راندمان بسیار بالایی دارند. گاهی سرعت پیچ‌زنی در این دستگاه‌ها به 2 ثانیه به ازای هر پیچ می‌رسد که می‌تواند سرعت تولید و بهره‌وری را به اندازه چشمگیری افزایش دهد.

تهیه دستگاه‌های نصب مولیون کانکشن (وادار یا T) به صورت اتوماتیک: این دستگاه نیز مشابه دستگاه پیچ‌زن است که دارای طراحی خاص خود بوده و امکان نصب کانکشن بر روی پروفیل را در 8 ثانیه فراهم می‌کند.

در بهترین حالت ماهرترین افراد در زمانی معادل 30 ثانیه می‌توانند این قطعه را نصب کنند. بنابراین در بهترین حالت این دستگاه توانایی 3 تا6 برابر کردن ظرفیت تولید و بهره‌وری نیروی انسانی را داراست.

تهیه دستگاه کپی‌روتور اتوماتیک: این دستگاه عمدتا برای نصب یراق و اتصالات در کاربرد دارد. توجیه اقتصادی این دستگاه زمانی است که ظرفیت تولید در در کارگاه پنجره بیش از 20 یونیت در هر شیفت باشد. بدیهی است در چنین حالتی بهره‌وری تولید بین 4 تا 5 برابر افزایش خواهد یافت. از مزایای این دستگاه امکان مونتاژ یراق در بدون نیاز به برش یا قطع گالوانیزه داخل در است که کیفیت و کارایی یراق و امنیت آن را نیز بهبود می‌بخشد.

تهیه یا ارتقاء دستگاه‌های معمولی یا PLC به CNC:

استفاده از دستگاه‌های CNC علاوه بر کاهش خطاهای انسانی، اتلاف زمان برای تنظیمات دستی را نیز از بین برده و می‌توانند سرعت تولید و در نهایت بهره‌وری را افزایش دهند. نکته: بدیهی است که اتوماسیون هرگز محدودیت ندارد و بسته به نیاز کارگاه از لحاظ سرعت، بهبود کیفیت یا کاهش خطاهای انسانی قابل توسعه است و شرکت‌ها می‌توانند برای بهبود مستمر خود تلاش کنند. اما این سیر بهبود مستمر باید با کارایی و بازگشت سرمایه نیز ارتباط مستقیم داشته باشد. برخی از دستگا‌ه‌هایی که در این مقاله بدان اشاره نشد عبارتند از:

1. سیستم برش مرکزی یا CUTTING CENTER؛
2. دستگاه نصب لولای تک یا دو حالته اتوماتیک (تک‌سر یا دوسر)؛
3. دستگاه‌های برش اتوماتیک گالوانیزه پنجره upvc؛
4. نقاله‎های انتقال پروفیل یا پنجره؛
5. اتوماسیون انتقال مواد اولیه از انبار به خط تولید؛

و. . .

منبع: http://www.drwinupvc.com/fa/News/Detail/%D8%A7%D9%81%D8%B2%D8%A7%DB%8C%D8%B4-%D8%A8%D9%87%D8%B1%D9%87%E2%80%8C%D9%88%D8%B1%DB%8C-%D8%AA%D9%88%D9%84%DB%8C%D8%AF-%D9%BE%D9%86%D8%AC%D8%B1%D9%87-%D8%AF%D9%88%D8%AC%D8%AF%D8%A7%D8%B1%D9%87-UPVC



:: برچسب‌ها: تولید پنجره دوجداره UPVC, افزایش بهره‌وری upvc, سرمایه‌گذاری پنجره upvc, افزایش سرمایه‌گذاری upvc, پنجره upvc ,
:: بازدید از این مطلب : 35
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 2 شهريور 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شبنم احمدی

داشتن اطلاعات کافی در زمینه تجارت داخلی و خارجی تولید در و پنجره یوپی‌وی‌سی

تولیدکننده موفق در این زمینه باید نسبت به تجارت داخلی و خارجی اطلاعات به روزتری داشته باشد. اینکه چه عواملی ممکن است در روند قیمت مواد اولیه ساخت در و پنجره تاثیرگذار باشد و یا چه سیاست‌های بر این تجارت ممکن است اثر بگذارد و این مختص کشوری که در آن حضور داریم، نمی‌شود بلکه باید از روند تغییرات و یا سیاست‌هایی که در کشورهای که به گونه‌ای تاثیرگذار در صنعت و تجارت یوپی‌وی‌سی هستند نیز می‌شود به عنوان مثال مدتی قبل افزایش نرخ پودر PVC خام در کشور توسط پتروشیمی‌ها باعث افزایش قیمت پروفیل‌های برخی تولیدکنندگان پروفیل یوپی‌وی‌سی شد، در صورتی که اگر تولیدکننده نسبت به این عوامل که در تجارت این زمینه اثر می‌گذارد مطلع باشد، حداقل متحمل ضرر و زیان نمی‌شود و راه‌های کسب اطلاع در این خصوص مطالعه نشریات فعال در صنعت و تجارت یوپی‌وی‌سی و رادیو تلوزیون و روزنامه‌ها است.

 داشتن اطلاعات کافی در مورد صنعت تولید در و پنجره دو جداره یوپی‌وی‌سی

یک تولیدکننده موفق و حرفه‌ای باید در زمینه تولید در و پنجره دو جداره یوپی‌وی‌سی که خود در آن مشغول به کار است، باید کاملا آگاهی داشته باشد. بعضا مشاهده می‌شود که تولیدکنندگانی که در این زمینه فعالیت می‌کنند نسبت به روند تولید ناآگاه بوده و یا حتی توانای ساخت یک پنجره را نیز ندارند و علل آن معمولا نداشتن دانش فنی ساخت در و پنجره و همچنین حضور آنها در این زمینه به جهت سوددهی و عوامل دیگر می‌باشد که اعتبارات مالی خود را در این زمینه سرمایه‌گذاری کرده اند ودر این راستا شخصی یا اشخاص را به عنوان مدیر تولید و فروش گماشته‌اند. با این اوصاف این تولیدی از پیشرفت قابل توجه‌ای نسبت به تولیدی‌های دیگر که مدیر تولیدی خود نیز کاملا آگاهی از صنعت یوپی‌وی‌سی دارد، برخوردار نیست و مدیر تولیدی تابع تصمیم‌گیری عوامل زیر مجموعه خود می‌باشد. یک مدیر موفق باید از محصولات جدید از جمله یراق‌آلات، پروفیل‌ها و شیشه و قیمت‌های آنها و همچنین موقعیت و شرایط همکاران و رقبای خود و سایر اشخاص و افرادی که در صنعت در و پنجره دوجداره یوپی‌وی‌سی با او کار می‌کند، بایستی آگاهی داشته باشد. همچنین اینکه رقبای او جدیدا چه نوع پنجره‌هایی را تولید می‌کند و با چه قیمت‌های به فروش می‌رسانند و روند فروش و بازاریابی آنها به چه نحوی است و یا از چه دستگاه‌هایی و یا چه تکنولوژی‌های جدیدی بهره گرفته است و نیز در صنعت یوپی‌وی‌سی از ماشین‌آلات و روش‌های جدید تولید قرار است استفاده شود و از نسل جدید پروفیل‌ها و ماشین‌آلات و یراق‌آلات و حتی شیشه‌ها می‌بایست مطلع بود. راه‌های کسب این اطلاعات نسبت به رقبا از طریق کنجکاوی خود شخص و حضور در اتحادیه‌ها صنعت در و پنجره یوپی‌وی‌سی ممکن است. اما در خصوص کسب اطلاع در خصوص روند صنعت یوپی‌وی‌سی مجلات فعال از جمله پنجره ایرانیان و. ... اینترنت و مقالات می‌باشد.

 داشتن اطلاعات کافی در مورد واحد تولیدی یا شرکتی که در آن کار می‌کنید.

هما‌ن‌طور که می‌دانید نماینده یا سفیر یک کشور به جهت مراودات بین‌المللی باید نسبت به تمام امور مملکت خود آگاه باشد و باید با درایت و سیاست اهداف مملکت خود را پیش ببرد، یک فروشنده موفق نیز همچون آن سفیر باید از برنامه‌های واحد صنفی تولیدی خود کاملا آگاه و مطلع باشد. معمولا برخی از ما تولیدکنندگان هنگامی که با شرکتی که درزمینه فروش پروفیل یا یراق فعالیت می‌کند، با بخش فروش تماس می‌گیریم، متوجه می‌شویم فروشنده‌هایی بعضا خانم اطلاعات کافی فنی در مورد محصولات شرکت یا حتی در مورد سیستمی که در آن کار می‌کند ندارد و یا دیده می‌شود که این دسته افراد به جهت فروش باید به صورت مکرر با مدیریت و یا همکاران قدیمی تماس بگیرد و در مورد نحوه فروش شرایطی یا قطعی و یا در مورد اطلاعات فنی جنس خاصی کسب اطلاع کنند. ریشه‌یابی این مشکل ما را به این نتیجه‌گیری رساند که دلیل آن حضور بانوان در این صنف نبوده بلکه بدلیل شرایط اجتماعی ما و در پی آن و از همه مهمتر عدم آموزش فنی به بانوان می‌باشد. با توجه به این که خانم‌ها پتانسیل عظیمی در زمینه فروش و بازاریابی دارند و عدم آموزش فنی به آنها سبب کاهش بازده واحد صنفی تولیدی می‌شود.

در مواردی هم اکثرا با این مساله مواجه شده‌ایم که مشتری همیشه جهت خرید از گذشته به صورت سنتی با مدیریت تماس می‌گیرد چون با شخص مدیر احساس صمیمیت و راحتی می‌کند. حال پس از گذشت چند سال و با پیشرفت مجموعه مدیر به جهت مشغله زیاد، اشخاصی را استخدام کرده است و کار فروش را به آنها سپرده و حتی موبایل خود را به واحد فروش تازه تاسیس سپرده است تا به قول خود از این پس احساس آرامش بیشتری کند و نیز همان فروش قبل و یا حتی فروش بیشتری داشته باشد. اما غافل از اینکه واحد فروش تازه تاسیس اطلاعات کافی از نحوه فروش ملزومات ساخت در و پنجره ی یوپی‌وی‌سی و تجارت در این زمینه که در بالا ذکر شد را ندارد.

حتی اگر واحد فروش تازه تاسیس از اشخاصی که قبلا» سابقه کار در زمینه یوپی‌وی‌سی دارند را استخدام کند به دلیل عدم ارتباط موثر با مشتری‌هایی که مدت‌ها با شخص مدیر صمیمیت و دوستانه معامله می‌کرده دیگر شاید رغبتی به ارتباط برقرار کردن با واحد فروش جدید را ندارد. راهکار مواجه با این مشکلات این است که قبل از سپردن کامل واحد فروش به اشخاص جدید یا جابجایی فروشندگان با سابقه قدیمی با فروشندگان جدید این است که مدتی به صورت آزمایشی آنها را به خدمت گرفت و از تمایل و شایستگی آنها به فروشندگی مطلع شد.

سپس به مرور زمان آنها را با مشتریان قدیمی و ثابت آشنا کرد. که در صورت عدم حضور مدیر، فروش بدون هیچ مشکلی صورت پذیرد. لازم به ذکر است که فروشندگی هنری است که می‌بایست اصول حرفه‌ای آن و روحیه حرفه‌ای آن را داشت هنگامی که واحد فروش را به شخصی می‌سپاریم بدین معناست که انگار سرنوشت مجموعه‌ای را به این شخص فروشنده سپرده ایم سپس نتیجه می‌گیریم که باید فروشنده از چم و خم فروشندگی، نحوه بازاریابی، برنامه‌های تبلیغاتی و همچنین در مورد شرکت‌ها و افرادی که با مجموعه کار می‌کنند، اطلاعات کافی داشت و نیز بخش‌های مختلف شرکت را به خوبی بشناسد. با اگاهی کامل نسبت به این مسایل فروشنده در مواقع لازم می‌تواند مشتری خود را به گونه‌ای که خود از مجموعه تولیدی درک کرده به نحو احسنت راهنمایی کرده و او را به سوی خرید سودمند و موفق هدایت کند.

 داشتن اطلاعات کافی در مورد محصولاتی که واحد تولیدی ارائه می‌دهد

یکی از ویژگی‌های این کسب و کار این است که معمولا نسبت به بقیه شغل‌ها و دیگر کسب و کارها، با محصولات قابل ارائه کمتری سروکار داریم و این مزیت کار ما محسوب می‌شود. لذا می‌توانیم نسبت به پنجره یا دری که تولید کرده‌ایم اطلاعات جامع و مفیدی در خصوص نوع پروفیل، شیشه و یراق‌آلات بکار رفته در آن، به مشتری ارایه دهیم. برای مثال بسیاری از ما تولیدکنندگان از دو یا چند پروفیل استفاده می‌کنیم و زمان ارائه پیش فاکتور به مشتری پیش فاکتورهایی با قیمت‌های متفاوت ارائه می‌دهیم در این زمان اولین سئوال که مشتری می‌پرسد این است که این پنجره‌ها چه فرقی با هم دارند و دلیل اختلاف قیمت آنها در چیست ؟ حال اگر ما اطلاعات کافی در مورد سه رکن اصلی در و پنجره یعنی پروفیل، یراق و شیشه نداشته باشیم و یا جواب‌های مبهم و نامفهوم به مشتری بدهیم، به طور قطع مشتری خود را از دست داده‌ایم. زیرا مشتری را در تصمیم‌گیری گیج کرده‌ایم و او به جهت تصمیم‌گیری نیاز به مشاوره گرفتن از تولیدکننده دیگری دارد و ملاقات او با تولیدکننده دیگر به منزله از دست دادن مشتری است.

به طور مثال برای ارائه پیش فاکتور به مشتری خود دو پیش فاکتور با دو قیمت که اختلاف آنها مثلا  20 درصد است ارائه کرده‌ایم. بلافاصله مشتری از شما سئوال می‌پرسد اختلاف قیمت به چه دلیل است ؟ شما ساده جواب می‌دهید « اون یکی جنسش بهتره» یا اون جنسش درجه 2 است و آن یکی... مطمئن باشید با این جواب مشتری به جهت کسب اطلاع در این باره، بی هیچ نتیجه و دستاوردی شما را ترک می‌کند. برای جلوگیری از این تصمیم مشتری، شما باید در مورد 2 پروفیل بکار رفته به مشتری اطلاعات دهید. بطور مثال: پروفیل ارزان‌تر از دیواره به ضخامت 5/2 برخوردار است که طبق استانداردهای بین‌المللی برای ما پیش آمده است که گاها» با شرکت‌های که در زمینه یراق و پروفیل فعالیت می‌کنند تماس گرفته‌ایم و سفارش خود را به خانم یا آقای که در واحد فروش کار می‌کند دادیم. اما همین که سوالی حتی نه خیلی فنی شخص اظهار بی‌اطلاعی می‌کند که این خود بظاهر مشکلی ساده ولی باطنا فاجعه‌ای می‌توان شرکت است که باعث دفع مشتری می‌شود.

جزء پروفیل‌های گروه B است ولی پیش فاکتور گران‌تر از پروفیل گرید A که ضخامت دیواره ی آن 8/2 است استفاده شده است و همچنین یراق‌آلات به کار رفته در آن از برندهای معتبر آلمان یا ترک می‌باشد، ولی در پیش فاکتور ارزان‌تر از یراق‌آلات ارزان‌تر با کیفیت متوسط استفاده شده است. البته باید تاکید کنم که داشتن اطلاعات در زمینه شناخت پروفیل یراق و شیشه به قصد فروش واقعی کافی نیست و هیچگاه به معنی موفقیت در فروشندگی نیست، بلکه به دارا بودن به مهارت‌های فروش و برقراری تعادل بین مهارت‌های فروش و داشتن اطلاعات لازم در مورد در و پنجره‌ای که می‌خواهیم بفروشیم بستگی دارد و همچنین لازم به ذکر است که داشتن اطلاعات کافی در این زمینه آنکه نحوه برخرد درستی با مشتری نداشته باشیم و زمانی می‌توانیم از این اطلاعات استفاده کنیم که مشتری در کنار ما باشد.

 داشتن اطلاعات کافی در مورد فروشندگی
برایمان بسیار جالب است که فروشندگان بزرگ در و پنجره در سراسر دنیا که سالیان سال است که در این زمینه مشغول بکار هستند و روز به روز بر مشتری‌های آنها اضافه می‌شود، چرا هنوز مجموعه خود را نسبت به اطلاعات و مهارت‌ها تکنیک‌ها فروشندگی به روز می‌کنند جواب آن واضح است چون جهان در حال پیشرفت و رقبا منتظر غفلت شما و پیشی گرفتن از شما.
در مقابل آن نیز می‌بینیم که شرکت‌هایی که چند سالی است پس از تلاش‌های زیاد اکنون توانسته‌اند سهمی از بازار کسب کنند بر این باورند که اکنون توانسته‌اند جایگاه خود را پیدا کنند و دیگر نیازی به کسب اطلاعات و مهارت‌های بیشتر در این زمینه نیست یک تولیدکننده موفق بایستی در مورد خود و یا مجموعه خود به همراه بخش فروش مجموعه خود دوره‌های لازم و گرفتن مدرک در زمینه فروشندگی و عمل فروشندگی نیز سرمایه‌گذاری ضروری را به عمل آورد.

منبع: http://www.drwinupvc.com/fa/News/Detail/5-%D8%A7%D8%B5%D9%84-%D9%81%D8%B1%D9%88%D8%B4-%D9%85%D9%88%D9%81%D9%82-%D8%AF%D8%B1-%D9%88-%D9%BE%D9%86%D8%AC%D8%B1%D9%87-%DB%8C-UPVC



:: برچسب‌ها: اصل فروش upvc, فروش upvc, فروش موفق upvc, تجارت یوپی‌وی‌سی, پنجره upvc ,
:: بازدید از این مطلب : 40
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 1 شهريور 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شبنم احمدی

آموزش نصب پنجر ه‌های UPVC

با توجه به توسعه استفاده از پنجره‌های یو پی وی سی در کشور و همچنین کثرت تولید کنندگان و وجود  بروز سوالات و ابهامات در این زمینه و همچنین وجود همکارانی در بخش تولید پروفیل ، پنجره ، نصب پنجره و همچنین تکنسین‌ها و کارگرانی در بخش‌های تولید و نصب که فقط به بهبود کیفیت حاصله از دسترنج خود و ارتقاء آن و همچنین رضایت مردم و پروردگار میباشند ، گروه صنعتی کاروان سرای نازنین اعلام آمادگی مینماید که آنچه را که خود تجربه نموده و جهت کسب آن ، زیانها دیده را در طبق اخلاص نهاده و به دیگران ارائه نماید تا بلکه بهبود کیفیت پنجره در ساخت و نصب باعث رفاه هموطنان و رضایت پروردگار منان گردد.



الف : ( ابتدا دقت در اندازه گیری )

گاهی اوقات پیش می‌آیدکه شخص اندازه گیردراثرتکرارنگاه به متر اندازه‌های نزدیک ومشابه به هم رامثل عدد1010میلیمتر رابا1100اشتباه می‌کند، پیشنهاد سازنده در مورد اندازه گیری این است که اندازه گیر اولاً باید برای  اندازه گیری در عرض و ارتفاع ، به این دستور العمل‌ها توجه کند که همیشه هنگام اندازه گیری از محل قرارگیری در و پنجره‌ها، ابتدا عرض و سپس ارتفاع را اندازه بگیرد ثانیاً باید هم عرض و هم ارتفاع را از سه نقطه مانند مثال ، در نقشه ذکر شده اندازه بگیرد .

در مثال مورد فوق که به نظر بنده پس از کنترل هر سه ابعاد اندازه گیری شده با هم که تکرار این عمل باعث عدم اشتباه اندازه گیر می‌شود قسمت اندازه گیری B در عرض یعنی قسمت وسط عرض و قسمت E در ارتفاع ، صحیح ترین برداشت اندازه گیری می‌باشد ، که در هر صورت کوچکترین ابعاد برداشت شده ملاک عمل قرار می‌گیرد  و بدین خاطر این دو قسمت از نظر ما بهترین برداشت است چون در هنگام ساخت و نصب ساب فریم‌هایی که قرار است  پنجره روی آنها نصب شوند چون در ارتفاع این ساب فریم‌ها شاخهایی جنب نصب درون دیوار روی این ساب فریمها جوشکاری شده به تجربه حدودا 5 میلیمتر در قسمت وسط عرض کمترین اندازه را نشان میدهد . پس این اندازه را نسبت به دواندازه پائین و بالا ترجیح میدهیم . و حال که مطمئن شدیم که کوچکترین اندازه چه درعرض و چه در ارتفاع را انتخاب کرده ایم ابعادی را که مثال زده بودیم ممکن است در هنگام خواندن متر اشتباه کنیم یعنی عدد 1012 را 1120 بخوانیم. این نکته را همیشه در هنگام خواندن متر مدنظر قرار دهید که ابتدا اندازه را به سانتیمتر بخوانید یعنی 101 سانتی متر و سپس نگاه کنید چند میلیمتر از 101 رد شده است می‌بینید 2 میلیمتر رد شده است پس عدد 2 میلیمتر را در کنار 101 بنویسید که می‌شود  2-101 که بدین صورت هیچوقت در اندازه خوانی اشتباه نخواهید کرد.

خاطر نشان می‌کنیم از کوچکترین ابعاد برداشت شده جهت اجرایی شدن ، استفاده فرمائید وهمچنین در هنگام یادداشت کردن اندازه‌ها ابتدا عرض و سپس ارتفاع را یادداشت فرمایید. و این روش به صورت همگانی باید اجرا شود که عوض شدن عرض و ارتفاع باعث اشتباه نگردد.

همچنانکه مطلع هستید کلا خلاصی یا تلرانس پنجره‌های upvc در هنگام ساخت 6 میلیمتر می‌باشد و اگر این عدد کوچک را انتخاب نفرمائید عملا پس از انتخاب عدد بزرگتر شما خلاصی پنجره یا در را نسبت به محل قرارگیری از دست داده اید که همین امر باعث میشود که وسط پنجره‌ها از قسمت عرض تحت فشار قرار گیرند . و در هنگام نصب مجبور به تغییر محل لولاها به سمت عقب که کار غیر استانداردی می‌باشد. و حتما در این صورت ایملهای اسپانیولیت به لاکینگ پلیتها اصابت خواهد کرد یا لبه ی لنگه بازشو به لاکینگ پلیتها می‌خورد .

ب : دقت اندازه گیر در طرح در و پنجره‌ها


اندازه گیر در هنگام طرح در و پنجره‌ها باید به نکات زیرتوجه کند.چون در معماریهای جدید از سقف کاذب درآشپزخانه‌ها واطاقهای خواب یا پذیرایی‌ها در بالای پنجره به صورتهای مختلفی گچبری انجام میدهند، مثل جا پرده ای در بالای پنجره‌های اطاق خوابها و پذیرایی برای اینکه میل پرده‌ها را مخفی کنند و همچنین در آشپزخانه‌ها جهت شکست در طراحی سقف و نور پردازی سقف‌ها که کلیه این عوامل ممکن است بعد از اندازه گیری‌ها صورت بگیرد باید از مهندس پروژه در مورد این موارد سوال شود آیا طراحی در مورد جای پرده یا پایین آمدن سقف دارند یا خیر و پس از اطمینان از اینکه آخرین طراحیها و تغییرات صورت گرفته شروع به اندازه گیری نمایند و چنانچه مهندس پروژه تغییرات طراحی خود را اعلام کرد با در نظر گرفتن کتیبه در بالای پنجره از سطح سقف کاذب رد شوند. بسیاری از موارد پیش آمده در طول زمانیکه اندازه گیر کار را اجرایی کرده سقف‌های کاذب زده شده است که موجب گیر کردن لنگه بازشو پنجره‌ها به سقف کاذب میشود که موجب خسارت کلی در پروژه خواهد شد.

یکی دیگر از مواردی که مرتبا باعث گرفتاری اندازه گیر میشود آشپزخانه‌های پروژه میباشد، که در هنگام اندازه گیری بعلت اینکه اندازه گیر وارد آشپزخانه میشود (بیشتر در مورد پروژه‌های نوسازی) هنوز کابینت و سینک و شیرآب نصب نگردیده است بازشوی پنجره‌ها را طوری طراحی میکنند که پس از نصب لنگه بازشو با علم شیر اصابت میکند که باعث رنجش کارفرما میگردد.پس باید در هنگام اندازه گیری به این موارد توجه کامل مبذول دارید، و جزء حساسیت‌های خود قرار داده و از مهندس ساختمان سوال فرموده و سپس طراحی نمایید و شاید با پیشنهاد دادن پنجره کشویی بر روی سینک آشپزخانه یا با کتیبه قرار دادن قسمت پایین پنجره به نحوی که در هنگام باز شدن لنگه پنجره از روی علم شیر رد شود، طراحی کنید.

 ج : دقت اندازه گیری از نظر‌هارمونی پنجره‌های ساختمان

اندازه گیر توجه داشته باشد در هنگام برداشت اندازه از پروژه به شکل کلی طراحی قبلی ساختمان توجه کند خصوصا در مواردیکه از یک واحد آپارتمان اندازه گیری میکند.
1- توجه به طراحی پنجره‌های طبقات دیگر
2- توجه به رنگ شیشه کلی ساختمان
3- توجه به رنگ پنجره‌های کلی ساختمان
4- توجه به  طراحی همان واحد که باید کلیه خصوصیات ذکر شده در بالا در طراحی خود اعمال نماید در غیر اینصورت با بی توجهی به هریک از موارد ذکر شده مجبور به تعویض پنجره‌های ساخته شده خواهد شد.
5- بسیار پیش آمده در هنگام طراحی در و پنجره بازشوهای در و پنجره‌ها اشتباه ساخته میشود و مشتری میگوید من میخواستم در به بیرون بالکن بازشود یا بالعکس که اشتباه ساخته شده است که این هم یکی دیگر از موارد اشتباه میباشد که اندازه گیر باید دقت کامل وکافی را در هنگام طراحی داشته باشد.

حال برای اینکه بتوانیم تعریف‌های استاندارد و هماهنگ را ابداع و همگی به آن عمل نماییم که این هماهنگی انشاالله باعث رفع کلیه اشتباهات موارد فوق گردد، نکاتی را خدمتتان عرض مینماییم.

اصولا در مورد پروژه‌های نوسازی تصاویردر نقشه‌های تیپ بندی در و پنجره توسط مهندس معمارهمیشه ، دید از خارج ساختمان را نشان میدهد،پس در هنگامیکه میخواهید یک نقشه را از نظر تیپ بندی در و پنجره مورد برسی قرار دهید به این نکته توجه فرمایید که تصاویر نقشه تیپ بندی ارائه شده توسط کارفرما با نقشه برداشت اندازه گیر متفاوت خواهد شد. چون اندازه گیر همیشه از داخل ساختمان ابعاد محل نصب پنجره و در را اندازه میگیرد، پس با اطلاع از این موضوع به این نکات توجه فرمایید.

1-کلیه نقشه‌های ارائه شده توسط اندازه گیر دید از سمت بازشوی در و پنجره به سمت اندازه گیر یا طراح میباشد، و این بدین معناست که لولای در و پنجره همیشه هنگام اندازه گیری در جلوی دید مسئول اندازه گیری باشد.

2-همیشه هنگامیکه مسئول اندازه گیرمیخواهد جهت بازشوی در یا پنجره‌ها را تعیین نماید حتما باید لولا‌ها روبروی چشم او قرار گیرد در این حالت چنانچه دستگیره را با دست راست بگیرد و لنگه بازشو به سمت فرد اندازه گیربیاید به این پنجره راست بازشو میگویند که با این علامت   نشان داده میشود که جهت جلوی مثلث جای دستگیره را نشان میدهد و لازم است پس از طراحی در و پنجره‌ها و تعیین حالت بازشوی نقشه کلیه نقشه‌ها را با کارفرما یا نماینده کارفرما کنترل و از آنها امضای تاییدیه بگیرد و سپس اجرایی نماید.

3-در صورت استفاده از پروفیلهای بازسازی

(Renovation) و باز شو پنجره  (Sach) و بازشوی در (Door Sach) و یا پروفیل میانی ثابت (Mullion) و پروفیل (Fram) جهت استفاده قاب پنجره موارد ذیل را به خاطر بسپارید

*در صورتیکه قاب پنجره از پروفیل

Frame ساخته میشود دقیقا ابعاد اجرایی همان ابعاد برداشت شده خواهد بود.

*در صورتیکه پروفیلهای قاب از پروفیلهای

Sach یا DoorSach یا Mullion ساخته میشود ، فقط در قسمت ملاحظات برداشت ذکر به نوع پروفیلهای بالا نمایید ، و هیچوقت جهت لبه 4 سانتی این سه نوع پروفیل که از محل جای نصب پنجره یا در بزرگتر میباشد عددی را به اندازه این اضافه نکنید و این مسئولیت را به عهده کسی که پروژه را اجرایی میکند بگذارید تا همیشه این مسئولیت به عهده یک نفر باشد و اضافه کردن این 4 سانتی متر به اندازه نقشه اضافه نشود چون اکثرا یا هر دو نفر این 4 سانتی متر را اضافه میکنند یا هیچکدام که این امر باعث کوچک یا بزرگ شدن پنجره خواهد شد.

* در صورتیکه جهت قاب پنجره از پروفیل


Renovation یا بازسازی استفاده میشود نیز انتخاب این پروفیل را هم فقط در ملاحظات ذکر شود تا این 9 سانتی متر اندازه لبه پروفیل توسط مسئول اجرایی شود اضافه گردد.

*در صورت استفاده از پروفیل گرد
، ابعاد پروفیل گرد توسط مسئول اندازه گیری یا طراح از ابعاد پنجره کسر گردد و فقط ابعاد اجرایی شدن پنجره یا در به اطلاع شرکت جهت ساخت برسد و در نقشه ارائه شده به شرکت در قسمت ملاحظات توضیح داده شود که در مکان‌های مورد نظر در نقشه احتیاج به پروفیل گرد به ارتفاع مورد نظر احتیاج میباشد.

که در اینصورت مشخص میشود که بین دو پنجره یک عدد پروفیل گرد باید به ارتفاع 1200 قرار گیرد که هنگام ارسال این دو قطعه پنجره ، یک‌عدد لوله گرد ارسال خواهد شد. در شکل بالا اندازه عرض جای پنجره‌ها 2275 سانتی متر میباشد که مجموع عدد‌های فوق عرض جای پنجره را پر خواهد کرد(لازم به ذکر میباشد فقط در صورتیکه قاب پنجره از نوع
Frame معمولی یا فریم کشویی باشد میتوان از پروفیل گرد استفاده کرد)چنانچه تعداد این پروفیلهای گرد از یکی بیشتر باشد اندازه گیر باید ابتدا محل پروفیلهای گرد را با مشورت کارفرما تعیین نماید و سپس اندازه پنجره‌ها را تعیین کند.
با توجه به مثال پایین بهتر است به این صورت اندازه گیری شود.

[ ابعاد سه عدد پنجره  =  عرض دو عدد لوله گرد  -   ابعاد کلی عرض محل جاگذاری پنجره‌ها  ]

2840 = 150- 2990

عرض هر پنجره 947 =3÷ 2840


حال چنانچه ابعاد 947 را جهت ساخت پنجره اجرایی نماییم خود بخود از هر عرض پنجره هنگام جوش دادن 6 میلیمتر کم میشود که 947 تبدیل به 941 میشود که چون پس از کنار قرارهم گرفتن این سه پنجره مابین دو لوله گرد در نهایت نسبت به خلاصی عرضی باید حداکثر یک سانتی متر بیشتر فاصله نداشته باشیم.

یکبار جهت کنترل ، این ابعاد را با یکدیگر جمع میکنیم تا ببینیم ابعاد ذکر شده جدید هر پنجره(941 میلیمتر) چه خلاصی در مجموع حاصل میگردد. [(3×941=2823)+150]=2973  که چون باید مجموع پنجره‌ها و لوله‌ها پس از اتصال به یکدیگر حداکثر 1 سانتیمترخلاصی را نشان دهد با تفاضل اندازه عرض جای پنجره 2973 -2990 = 17 میلیمتر خلاصی نشان میدهد که میتوانیم در هنگام اجرایی کردن پنجره‌ها مثلا به ابعاد هر پنجره 2 میلیمتر اضافه کنیم که خلاصی انتهای کار 11 میلیمتر میشود و عرض پنجره‌ها 941 میلیمتر میشود که در اجرایی شدن میشود 943 که در اینصورت ابعاد مجموع بدین صورت در می‌آید [(3×943=2829)+150]=2979 که نسبت به عرض محل جا گذاری پنجره‌ها 11 میلیمتر خلاصی یعنی از هر طرف 5/5 میلیمتر خلاصی پیدا خواهیم کرد که با سیلیکون و فوم پرخواهد شد که این اندازه خلاصی بااین فرمول بالا قبل از ساخت پنجره‌ها قابل کنترل میباشد و ما میتوانیم از این خلاصی هم کمتر اعمال نماییم.

* مسئول مربوطه موظف میباشد
پس از طراحی در و پنجره‌ها و اندازه گیری دقیق محل نصب  آن کلیه نقشه‌ها را با حالت‌های بازشو منظور (چپ بازشو) یا (راست بازشو) که در صفحات قبل توضیح داده شده است و یا در مورد بالکن‌ها با کنترل درها به جهت بیرون بازشو یا داخل بازشو را به امضا کارفرما برساند تا از اشتباه جلوگیری شود.

*مسئول اندازه گیری موظف میباشد در هنگام اندازه گیری از پروژه‌ها نگاه دقیقی به وضعیت محل نصب در و پنجره‌ها خصوصا آشپزخانه و جای پرده‌ها و سقف کاذب‌ها به نحوی که متذکر شدیم بیندازد و با طراحی کتیبه برای جای پرده و کتیبه پایین یا پنجره کشویی برای آشپزخانه‌ها ( پنجره‌های بالای سینک آشپزخانه ) از این موضوع عبور کنیم.

طراحی‌ها را چنان انجام میدهیم که همیشه قسمت‌های بازشو در حد استاندارد باشدکه پس  از مدتی به علت فشار سنگین شیشه دو جداره به لنگه بازشو از رگلاژ نیفتد (لازم بذکر می‌باشد هر متر مربع شیشه 4 و 6 ، 28 کیلوگرم و هر متر مربع شیشه 6 و6، 30 کیلوگرم می‌باشد).

در صورت انتخاب پروفیل‌های Sach یا Door Sach یا Mullion یا Renovation برای ساخت قاب در یا پنجره مراقب باشند که در مورد انتخاب سه پروفیل اول دور تا دور پنجره ،  باید 2 سانتیمتر جای خالی داشته باشد تا لبه 2 سانتیمتری آنها به دیوار گیر نکند و در مورد پروفیل Renovation حتما باید دور تا دور محل نصب نسبت به دیوار داخلی اطاق 5/4 سانتیمتر جای خالی داشته باشد.
استفاده از این پروفیلها باعث میشود که درز مابین پنجره با دیوار کاور شود یعنی دیده نشود و منظره زشتی توسط سیلیکون بوجود نیاید.

لازم بذکر است از پروفیل Mullion برای نمای خارجی استفاده میگردد.

 

  • هنگام کشیدن تصویر در و پنجره‌ها باید به اندازه گیر‌ها آموزش داده شود که ابعاد پنجره یا در ها را با مقیاس بکشند یعنی تناسب ابعادی عرض و ارتفاع به یک نسبت کوچکتر کشیده شود تا تصویر با ابعاد واقعی هنگام نگاه کردن به نقشه در ذهن افرادی که پس از اندازه گیر در مورد نقشه نظر کارشناسی می‌دهند باعث اشتباه نگردد.
  • اندازه گیر به علت اینکه اولین نفری است که در پروژه نکات فوق را دیده و بررسی مینماید باید این طرز فکر را داشته باشد که خود را به صورت پیش آهنگ سازمان بداند که کلیه مطالبی را که خارج از عرف به نظرش میرسد را در قسمت ملاحظات ذکر نماید تا در مورد ساخت و نصب در و پنجره‌ها به آن موارد عمل شود و موجب سهولت کار گردد.
  • در هنگام طراحی در و پنجره‌هاچنانچه به درخواست کارفرما پنجره یا دری خارج از اندازه استاندارد سفارش میشود باید کارفرما را متقاعد به صرف نظر ازآن در خواست نمود و چنانچه مورد قبول واقع نگردید با امضا و تعهد گرفتن از ایشان   کلیه عواقب و احتمالات   پیش بینی نشده را از عهدة خود ساقط و به مسئولیت کارفرما منجر نماید.
  • هنگامیکه در یا پنجره یک تکه درخواست میشودابتدا بازدید فرمایید که آیا این پنجره بعد از ساخت با این ابعاد بزرگ از راه پله‌ها یا محل‌های دیگر میتواند خود را به محل نصب برساند یا خیر در صورت نداشتن امکان ، کارفرما را متقاعد سازید که این پنجره‌ها را چند تکه بسازید.
  • در صورت مخدوش بودن ابعاد و اندازه‌ها و همچنین تصاویر، اندازه گیر موظف به تجدید اندازه گیری از پروژه میباشد تا قطعا به ابعاد و اندازه گیری شده قبلی اطمینان حاصل نماید.
  • مورد دیگری که در پروژه‌های بازسازی باید اندازه گیر دقت فرماید این مطلب میباشد که اصولا پنجره‌های منصوبه در ساختمانها عمدتاً سه دسته بیشتر نیستند یا در و پنجره‌هایی با پروفیلهای آهنی یا آلومینیومی قدیمی با شاخ درون دیوار و یا آلومینیوم جدید که بر روی ساب فریم نصب شده اند در هنگام طراحی جهت تعویض این پنجره‌ها حتما در صورتیکه امکان خارج کردن قاب آلومینیومی دسته دوم وجود دارد باید این پنجره‌ها خارج شده و از پشت  قاب اندازه گیری شود مگر اینکه درون دیوار مخفی شده باشد که باید با هماهنگی کارفرما یا صاحب خانه پس از توجیح کردن کامل ایشان طراحی و اندازه گیری صورت گرفته و به امضا ایشان برسد.اندازه گیر موظف است از این قانون که بسیار کمک به نصب پنجره خواهد کرد توجه نماید.همیشه دستورالعملی را بین خود و مسئول نصب قرار گذارد که از هر پروژه ای که  میخواهد اندازه گیری نماید همیشه از سمت راست حرکت نماید و جهت کد گذاری پنجره یا در این عمل بسیار موثر خواهد بود چون در صورت چرخش از سمت راست و کدگذاری این عمل نصاب با ورود به پروژه مطلع خواهد شد، که اندازه گیر از سمت راست حرکت کرده و اولین در و یا پنجره کد شماره 1 خواهد بود.
  • مسئول اندازه گیری موظف میباشد تصاویر و ابعاد در و پنجره‌ها را نسبت به انتخاب مشتری  با توجه به تصاویر صفحه بعد طراحی نماید.به دلیل اینکه چنانچه خارج از این ابعاد سفارش بگیرد ممکن است یراق در یا پنجره مورد سفارش وجود نداشته باشد و مانع از اجرای این نوع در یا پنجره گردد.
  • اندازه گیر به علت مقدار زیادی از تصاویر ذهنی خود در مورد بازشوهای در و پنجره‌ها و ابعاد آنها و کتیبه‌هایی که باید در نظر گرفته شود و همچنین جان پناه‌هایی که در قسمت پایین پنجره‌ها طراحی مینماید و همچنین در مورد درهای فرانسوی که همیشه باید یک سمت بازشو را که دستگیره میخورد مشخص نماید مانند تصویر زیر با علامت دستگیره در هر قسمتی که می‌خواهد آن در یا پنجره بازشود ، مشخص نماید و کلیه مطالب را دقیقا در محل پروژه یادداشت نماید تا پس از گذشت چند ساعتی از زمان آن ، مطالب را از یاد نبرد که همین امر موجب بسیاری از اشتباهات انداه گیری خواهد شد.




منبع: http://www.drwinupvc.com/fa/News/Detail/%D8%A2%D9%85%D9%88%D8%B2%D8%B4-%D9%86%D8%B5%D8%A8-%D9%BE%D9%86%D8%AC%D8%B1-%D9%87%E2%80%8C%D9%87%D8%A7%DB%8C-UPVC



:: برچسب‌ها: آموزش نصب پنجر ه UPVC, نصب پنجر ه‌ UPVC, دقت پنجره upvc, تولید پنجره upvc, پنجره upvc ,
:: بازدید از این مطلب : 28
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 31 مرداد 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شبنم احمدی

نحوه نگهداری در و پنجره های UPVC

•    با فاصله های زمانی معین، تمام قطعات مکانیکی و متحرک پنجره ها را روغن کاری کنید. البته روغن کاری باید توسط روغن های رقیق موجود انجام شود.
•    به منظور دوام بیشتر لاستیک های درزگیر پنجره ها، در بازه زمانی مشخص حداکثر سه ماه یکبار آن ها را توسط پارچه ای حاوی صابون مایع تمیز کنید. زیرا این عمل نرمی، انعطاف و تمیزی لاستیک ها را به ارمغان می آورد.
•    برای تمیز کردن پنجره ها می توانید از مخلوط آب و صابون استفاده کنید تا بدون باقی گذاشتن اثر گردو غبار، پنجره ها را براق سازد.
•    پارچه ای را که جهت تمیز نمودن پنجره ها انتخاب می کنید، می بایست بدون پرز باشد تا بتوان به راحتی سطوح پنجره ها را تمیز کرد.
•    اگر پس از نصب پنجره ها، هنوز فعالیت های اجرایی ساختمان باقی مانده است، می بایست، کاور روی پنجره ها کنده نشود تا از آسیب به آن ها جلوگیری کند. همچنین نبایستی این کاور ها به مدت طولانی بر روی پنجره های باقی بماند. چراکه ممکن است اثر چسب تا مدت ها بر روی پنجره های باقی بماند.
•    به طور مرتب دستگیره ها و قسمت های متحرک دیگر پنجره ها را وارسی کنید که شل و هرز نشده باشند. معمولا" با چک کردن منظم این قسمت ها، می توان پیچ مربوطه را یافت و آن را پیش از بروز مشکل محکم کرد.
•    در هنگام فعالیت های بازسازی از قبیل نقاشی و سیمانکاری و ... لازم است تا روی پنجره ها را با پوشش مناسبی پوشاند تا آسیبی به آن نرسد. در صورت آلوده شدن پنجره ها لازم است تا بدقت پنجره ها را تمییز کرد تا وجود این مواد باعث کدر شدن سطوح پنجره نشود.
•    با توجه به تنوع یراق آلات در نظر گرفته شده، جهت پنجره های UPVC  ، می بایست دستور العمل های مفیدی که از طرف سازنده در خصوص  نحوه استفاده از آن ها ارائه می گردد، به دقت صورت پذیرد تا در صورت بروز هر گونه مشکل، بتوان آن را بر طرف کرد.
•    از نزدیک نمودن وسایل حرارت زا همچون آتش جوشکاری و یا شعله مستقیم به پنجره های یو پی وی سی اجتناب کنید.
•    برای مطمئن شدن از بکارگیری گالوانیزه داخل پروفیل های در و پنجره UPVC  می توانید از آهن ربا استفاده کنید. درصورت عدم حصول اطمینان در اولین فرصت سازنده در و پنجره را مطلع سازید.
رعایت موارد مذکور در رابطه با تمیز کردن و مراقبت از پنجره ها، می تواند زیبایی و سلامت دایمی آن ها را تضمین کند.

منبع: http://www.drwinupvc.com/fa/News/Detail/%D9%86%D8%AD%D9%88%D9%87-%D9%86%DA%AF%D9%87%D8%AF%D8%A7%D8%B1%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%D9%88-%D9%BE%D9%86%D8%AC%D8%B1%D9%87-%D9%87%D8%A7%DB%8C-UPVC



:: برچسب‌ها: نگهداری در و پنجره های UPVC, نحوه نگهداری در و پنجره های UPVC, درهایupvc, بازسازی پنجره upvc, پنجره upvc ,
:: بازدید از این مطلب : 38
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 30 مرداد 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شبنم احمدی

-پنجره های کشویی لغزشی یا فولکس واگنی Tilt & Slid در این نوع پنجره ، قسمت اعظم عملکرد پنجره را ، یراق عهده دار می باشد . یراق آلات در پنجره های Tilt & Slid متنوع است به صورتی که از یراق آلات دستی Manull شروع شده و به یراق آلات فول اتوماتیک Full Automatic ختم می گردد. پنجره های فولکس واگنی بسیار شیک ، با دوام ،مقاوم و عایق می باشند به صورتیکه علاوه بر عایق بودن شیشه ،حد فاصل پروفیل بازشو و فریم دو یا سه نوار آبندی قرار می گیرد و باعث هوابندی و عایق سازی پنجره می گردد. در این نوع یراق ،چهار قسمت یاجهارطرف بازشو پنجره زبانه هایی تعبیه گردیده که قسمت باز شو را خیلی خوب به فریم جذب می نماید.عملکردپنجره فولکس واگنی شبیه دوپنجره (دو حالته) Tilt & Turn و ( پنجره کشویی) sliding می باشد . این به آن معنا است که این پنجره ها می توانند به منظور تهویه هوا در حالت Tilt (باز شو از بالا ) قرار داشته باشد و به جهت باز شدن از حرکت لغزشی خود استفاده کند ، در حرکت کشویی (Slid) قسمت بازشوی پنجره از فریم بطور کلی جدا شده و بر روی ریل فلزی خود حرکت می نماید. -پنجره های upvc و دربهای کشویی Sliding به طور کل پنجره های UPVC در دو قسمت آبندی می گردد: 1-در قسمتی که شیشه در داخل پنجره قرار گرفته است.دو نوار آبندی از دو طرف شیشه را عایق می سازد. 2-در حد فاصل قسمت بازشو پنجره و قسمت ثابت پنجره که عموماً با دو یا سه نوار آبندی ، پنجره را عایق می نماید.ً در پنجره های کشویی نوار آبندی شیشه نوار لاستیکی EPDM ،سیلیکون ویا TPE ویا ماتریالهای از این قبیل می باشد و حد فاصل قسمت بازشو و قسمت ثابت پنجره نوار های مویی است که به منظور جلوگیری از ایجاد استحکاک کامل ، از میزان عایق بودن پنجره کاسته می گردد. این پنجره ها از پروفیلهای حجیم تری نسبت به پروفیل های باز شو ساخته شده است. نحوه باز شدن پنجره به صورت کشویی و به وسیله حرکت رولر ها (غلطک) بر روی ریل تعبیه شده فریم انجام می پذیردکه می تواند به چپ و یا راست حرکت کند. لازم به توضیح است که نمی توان در پنجره کشویی از یراق درب استفاده نمود (در پنجره کشویی یراق با دستگیره دو طرفه وتنها دستگیره قفل شونده وجود دارد و تنها حرکت دستگیره را قفل می کند ). -پنجره های کشویی لغزشی یا فولکس واگنی Tilt & Slid در این نوع پنجره ، قسمت اعظم عملکرد پنجره را ، یراق عهده دار می باشد . یراق آلات در پنجره های Tilt & Slid متنوع است به صورتی که از یراق آلات دستی Manull شروع شده و به یراق آلات فول اتوماتیک Full Automatic ختم می گردد. پنجره های فولکس واگنی بسیار شیک ، با دوام ،مقاوم و عایق می باشند به صورتیکه علاوه بر عایق بودن شیشه ،حد فاصل پروفیل بازشو و فریم دو یا سه نوار آبندی قرار می گیرد و باعث هوابندی و عایق سازی پنجره می گردد. در این نوع یراق ،چهار قسمت یاجهارطرف بازشو پنجره زبانه هایی تعبیه گردیده که قسمت باز شو را خیلی خوب به فریم جذب می نماید.عملکردپنجره فولکس واگنی شبیه دوپنجره (دو حالته) Tilt & Turn و ( پنجره کشویی) sliding می باشد . این به آن معنا است که این پنجره ها می توانند به منظور تهویه هوا در حالت Tilt (باز شو از بالا ) قرار داشته باشد و به جهت باز شدن از حرکت لغزشی خود استفاده کند ، در حرکت کشویی (Slid) قسمت بازشوی پنجره از فریم بطور کلی جدا شده و بر روی ریل فلزی خود حرکت می نماید. -پنجره های کشویی بالا رونده (Lift & Slid ) : پنجره ایی بسیار زیبا و عایق می باشد مقدار باز شو در این نوع پنجره می تواند تا بیشتر از 2 متر در عرض باشدو دیدمناسبی را از محیط بیرون س را به ما عرضه می نماید. این نوع پنجره حرکتی بسیار نرم و روان دارد ، با کمترین نیرو ،بازشویی با مساحت حدود 5 تا 6 متر مربع حرکت می نماید.پروفیل های پنجره های Lift & Slid بسیار حجیم و ترکیبی از UPVC و Aluminium می باشد که علاوه بر عایق سازی استحکام لازم را در چهارچوب و قسمت بازشوی پنجره ایجاد می نماید. پنچره های Lift & Slid مانند پنجره های Sliding / کشویی می باشد که لنگه بازشو در موازات قرار گرفتن پنجره حرکت نموده و بر روی لنگه ثابت پنجره قرار می گیرد. در این نوع پنجره علاوه بر تعبیه نوار های آببندی در دو قسمت باز شو ی پنجره و شیشه ، در قسمت بازشو از مویی و نوار آبندی نیز استفاده شده است که در هنگام حرکت پنجره با مویی آببندی شده و در هنگام ثابت شدن قسمت باز شو نوارهای آببندی حد فاصل بازشو و فریم قرار می گیرد. یراق آلات در این نوع پنجره دو حرکت را انجام می دهد . بلند شدن باز شو از ریل و حرکت بعدی حرکت کشویی باز شو بر روی ریل می باشد.

منبع: http://www.pantop.ir/%D9%BE%D9%86%D8%AC%D8%B1%D9%87-%D8%A8%D8%A7%D8%B2%D8%B4%D9%88-%DA%A9%D8%B4%D9%88%DB%8C%DB%8C-|-%DB%8C%D9%88-%D9%BE%DB%8C-%D9%88%DB%8C-%D8%B3%DB%8C



:: برچسب‌ها: پنجره کشویی UPVC, عایق پنجره های کشویی, پنجره های کشویی, پنجره های کشویی ترکیبی, پنجره upvc ,
:: بازدید از این مطلب : 39
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 29 مرداد 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شبنم احمدی

پنجره های upvc تک حالت بازشو حداقل از دو لولا ( می تواند از سایزها ، رنگ ها و انواع مختلف لولا باشد ) استفاده می شود. بصورتی که لولا در یک طرف ودستگیره و قفل شو پنجره در طرف دیگر قسمت باز شو پنجره قرار خواهد گرفت. یراق آلات پنجره های Turn یا بسیار ساده و در حد یک چفت می باشد و یا تشکیل شده از یک اسپانیولت با چند قفل شونده د رامتداد طولی خود می باشد. پنجره با اسپانیولت به خوبی قسمت بازشو را به چهار چوب پنجره جذب می نماید و پنجره را عایق می سازد. ,,تبصره: در کلیه پنجره های uPVC به دلیل جوش خوردن گوشه های کلافها ( سش و فریم ) و پیوسته شدن کانالهای تعبیه شده در مقطع پروفیلهای uPVC می توان شیار های را در پروفیل ایجاد نمود تا آب ورودی از پنجره یا بخارات ایجاد شده بر روی شیشه و پنجره به سمت بیرونی ساختمان یا پنجره هدایت شود و باعث تخریب دیواره داخلی ساختمان نگردد.

منبع: http://www.pantop.ir/%D9%BE%D9%86%D8%AC%D8%B1%D9%87-%D8%A8%D8%A7%D8%B2%D8%B4%D9%88-%DB%8C%DA%A9%D8%B7%D8%B1%D9%81%D9%87-UPVC



:: برچسب‌ها: پنجره خم و آرک, پنجره خم و آرک upvc, خم و آرک upvc, پروفیل uPVC, پنجره upvc ,
:: بازدید از این مطلب : 36
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 28 مرداد 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شبنم احمدی

رای قیمت دهی پنجره های یو پی وی سی حتما باید ابعاد و اندازه پنجره ها موجود باشد. این نوع شیشه هاکه با مکانیزمی از جنس پروفیل و یراق آلات الومینیوم مهار می گردد به صورت آکاردئونی جمع می شود ومتحرک است به صورتی که می توان همزمان تمامی لنگه ها را به یک طرف جمع نمود و یا اینکه کل فضای مورد نظر را توسط آن پوشش داد. مزایای استفاده از پنجره های uPVC - ایجاد شرایط مناسب به منظور کنترل دمای محیط داخلی - کنترل میعانات سطحی و افزایش دید - قابلیت استفاده از شیشه های دو و سه جداره - قا بلیت تعویض پنجره های قدیمی در ساختمان های مسکونی ، بدون تخریب - استفاده از عملیات جوشکاری در اتصالات (در مقایسه با پنجره آلومینیوم و ترمال برک) - قابلیت ایجاد طرح و اشکال هندسی در پنجره های upvc- کاهش مصرف انرژی تا میزان 40 در صد - عمر طولانی و استحکام بالا - مقاومت در مقابل تغییرات جوی و مواد شیمیایی و عدم فرسودگی و تغییر رنگ - مقاومت در مقابل زمین لرزه و طوفانهای شدید - حذف کامل هزینه های رنگ آمیزی و نظافت آسان با آب و صابون - قابلیت تولید و نصب سریع و آسان - مقاومت در مقابل خوردگی و رطوبت - تنوع رنگ وطرح

منبع: http://www.pantop.ir/%D9%82%DB%8C%D9%85%D8%AA-%D8%AF%D8%B1-%D9%88-%D9%BE%D9%86%D8%AC%D8%B1%D9%87-UPVC



:: برچسب‌ها: پنجره لیف اسلاید, پنجره لیف اسلایدمقاوم, مزایای پنجره های لیف اسلاید, جنس پنجره های لیف اسلاید, پنجره upvc ,
:: بازدید از این مطلب : 69
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 27 مرداد 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شبنم احمدی
فواید پنجره UPVC
پنجره upvc کاملترین پنجره دوجداره است که استقبال از این پنجره امروزه بسیار زیاد است و اغلب افراد از این پنجره ها استفاده کرده و رضایت کامل دارند.
در واقع دیگر از پنجره های قدیمی استفاده نمی شود و همه پنجره دوجداره upvc خریداری کرده و نصب می کنند. حتی افرادی که در منزل خود پنجره های قدیمی دارند آنها را با پنجره های یو پی وی سی تعویض می کنند. زیرا مزایای بارز این پنجره ها توانسته باعث مورد توجه قرار گرفتن آن شود.
 
در این مقاله ما قصد داریم در خصوص مزایا و ویژگی های بارز این پنجره ها با شما صحبت کنیم تا با اطلاع کافی از این موضوع بتوانید به راحتی به تعویض درب و پنجره های قدیمی خود بپردازید.
 
• پنجره های upvc پنجره هایی کم مصرف هستند
این پنجره های به خوبی در مقابل گرما، سرما، صوت و گرد و غبار عایق بوده و می توانند به راحتی از مصرف بیش از حد انرژی جلوگیری نمایند.
 
 
• زیبایی پنجره های یو پی وی سی
این پنجره ها با ماشین آلات پیشرفته ساخته می شوند و به راحتی به انواع اشکال در می آیند و خم پذیری بالایی دارند. به همین دلیل با طرح های معماری مدرن و کلاسیک به راحتی سازگار می شوند. همچنین در رنگ های مختلف تولید شده و می توانند به راحتی با دکوراسیون شما هماهنگ شوند. همین امر باعث زیبایی این پنجره ها و مورد استقبال واقع شدنشان شده است.
 
• پنجره های دوجداره upvc پنجره های نفوذ ناپذیر
این پنجره ها به راحتی از نفوذ گرد و غبار، آب و... جلوگیری کرده و عایق بندی بالایی دارند. به همین دلیل است که بسیاری از افرادی که در منزلشان پنجره قدیمی بکار برده اند با پنجره های upvc تعویض می کنند.
 
• پنجره دوجداره upvc پنجره هایی سبک و مقاوم
این پنجره ها در عین حال که سبک هستند بسیار مقاوم نیز بوده و در مقابل باد، باران، طوفان و لرزش مقاوم بوده و امنیت را برای صاحب خانه فراهم می کنند.
البته مزایایی که گفته شده بخشی از خصوصیات پنجره های یو پی وی سی بود. این پنجره های ویژگیهای بسیار زیادی دارند و می توان گفت کامل ترین نوع پنجره دوجداره هستند.
 
شرکت سیجاندژ انواع درب و پنجره upvc را تولید و عرضه می نماید. می توانید نظرات خود را با ما در میان بگذارید.


:: برچسب‌ها: پنجره upvc , پنجره upvc ضد سرقت , پنجره یو پی وی سی , سیجاندژ , فواید پنجره یو پی وی سی , مزایا و خصوصیات پنجره UPVC , مزایای پنجره upvc , نگهداری از پنجره upvcb ,
:: بازدید از این مطلب : 52
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 26 مرداد 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شبنم احمدی

پنجره های دو حالته Tilt & turn یا پنجره های upvc دو جهت باز شو: این مدل پنجره ترکیبی از پنجره تک حالت بازشو Turn و تک حالته چرخشی Tilt up می باشد در این نوع پنجره می توان با حرکت یک دستگیره پنجره را به حالت Turn در می آید یراق در این نوع پنجره نسبت به پنجره های تک حالته پیچیده تر شده و از قطعات بیشتری بهره می گیرد. به سبب چرخش یراق در چهار طرف بازشوی پنجره ،اطمینان بیشتری را در عایق سازی پنجره برای ما حاصل می نماید یراق آلات دراین نوع پنجره قابلیت رگلاژ دارد. به صورتی که می توان تنظیمات پنجره upvc را در صورت خارج شدن پنجره از تنظیم به سهولت انجام داد. از امتیازات این پنجره تهویه هوا بدون اشغال فضای درونی منزل می باشد. در پنجره های دو حالته upvc،دور تا دور قسمت باز شو ماش رومهای ( زبانه هایی برای درگیرنمودن قسمت بازشو به چهار چوب ) تعبیه شده است که با کیپهای موجود بر روی چهارچوب درگیر شده و قسمت باز شوی پنجره را به چهار چوب پنجره جذب نموده و پنجره را عایق می سازد. این نوع پنجره دراتاقهای خواب ، سالن پذیرایی و در تمامی نقاط ساختمان کاربرد دارد. پنجره ها دو حالت باز شو با توجه به خصوصیت خود ، امکانات مناسبی را در تهویه هوا و تمیز کردن شیشه ها در اختیار مصرف کننده قرار می دهد.

منبع: http://www.pantop.ir/%D9%BE%D9%86%D8%AC%D8%B1%D9%87-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D9%84%D9%88%D9%84%D8%A7%D8%A6%DB%8C-%D8%AF%D9%88%D8%AD%D8%A7%D9%84%D8%AA%D9%87



:: برچسب‌ها: پنجره دو حالته UPVC, پنجره دو حالته Tilt & turn, تک حالت بازشوupvc, تک حالته چرخشی upvc, پنجره یو پی وی سی, پنجره upvc ,
:: بازدید از این مطلب : 34
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 26 مرداد 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شبنم احمدی
درب های دو طرفه کلیدی upvc
درب و پنجره upvc انواع مختلفی دارد که کاربردهای بسیاری دارد. در این مقاله هدف ما توضیح در رابطه با درب های دوطرفه upvc است. شما با خواندن این مطلب با آگاهی کامل می توانید درب های دو طرفه upvc را انتخاب کنید و به تعویض درب و پنجره های upvc بپردازید.
درب های دو طرفه یو پی وی سی که به درب های کشویی نیز معروف اند به راحتی می توانند جایگزین درب های کشویی چوبی و آلومینیومی شوند.
 
با استفاده از این درب ها می توانید مقدار زیادی نور و یکپارچگی را در فضای خانه خود ایجاد کنید. بد نیست بدانید که کاربری این درب وپنجره ها بسیار آسان است و نیازی به تعمیر و نگهداری خاصی ندارد.
شرکت سیجاندژ انواع درب و پنجره  upvc را با تنوع رنگی بالا برای شما تولید خواهد کرد. شما می توانید با تماس با ما سفارش خود را ثبت نمایید و به راحتی درب کشویی upvc با رنگ دلخواه خودتان را خریداری کنید.
 
10 دلیل برای انتخاب درب کشویی یو پی وی سی
1- این درب ها دارای مقاومت بالا در شرایط مختلف آب و هوایی هستند و همچنین ماندگاری بالایی دارند.
2- قیمت درب های کشویی upvc در مقایسه با انواع دیگر دارای قیمتی مناسب بوده و به راحتی قابل سفارش است.
3- در این درب ها استفاده از شیشه استاندارد 28 میلیمتری یا 36 میلیمتری مشکلی ندارد.
4- طراحی این درب ها بسیار مدرن و شیک است و شما می توانید به راحتی با استفاده از آنها دکوراسیون منزل خود را مدرن تر کنید.
5- درب کشویی یو پی وی سی را می توان در ابعاد گوناگون و به صورت بالا پایین و یا چپ راست سفارش داد.
6- امنیت این درب ها بسیار بالاست و دیگر نیازی به نگرانی در رابطه با امنیت منزل تان نیست.
7- برای این درب ها می توان از پرده های یکپارچه استفاده کرد و با استفاده از پیچ و مهره ، دستگیره چرخشی یا سیستم سیم کشی آن را کنترل کرد.
8- مقاومت در برابر آتش این درب ها یکی از دلایلی است که باعث انتخاب این درب ها می شود.
9- همچنین درب و پنجره یو پی وی سی دارای مقاومت بالا در برابر زلزله هستند.
10-نگهداری از این درب ها کاری بسیار آسان است و به راحتی میتوان آن را تمیز کرد.
 
 
 
درب های دوطرفه UPV
شما می توانید درب های کشویی upvc را در هر رنگ و طرحی که مد نظرتان است سفارش دهید. حتی میتوان این درب ها را با بازشوهایی با عرض 6000 میلی متر تولید کرد.
همچنین خطوط چشمک زن زیبایی خاصی به درب های کشویی می دهد و باعث می شود جلوه ی این درب ها تقریبا دوبرابر شود.
 
نصب درب های کشویی upvc
نصب این درب ها نیز بدون دردسر انجام خواهد شد اما بهتر است توجه کنید که باید افراد متخصص نصب آن را انجام بدهند تا کیفیت آن پایین نیاید و بتوان کارآیی مناسبی از آن را انتظار داشت. تیم ما برای ارائه خدمات نصب با بهترین کیفیت و قیمتی مناسب در خدمات شما عزیزان است.
 
همچنین شرکت سیجاندژ انوع درب و پنجره upvc را برای شما در مدت زمانی کوتاه تولید خواهد کرد.
 
همین حالا سفارش خود را ثبت نمایید.
 
منتظر نظرات و سوالات شما هستیم.


:: برچسب‌ها: upvc , پنجره upvc , پنجره upvc ضد سرقت , پنجره یو پی وی سی , درب های دو طرفه UPVC , سیجاندژ , مزایای درب های دو طرفه UPVC , نگهداری از پنجره upvc ,
:: بازدید از این مطلب : 38
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 مرداد 1397 | نظرات ()